Translate

sobota 30. března 2013

Jak odstranit vodu z těla?

Z velké části jsme tvořeni vodou, a protože vodu ztrácíme, je třeba vodu během dne průběžně doplňovat. To ví skoro každé malé dítě. Ale voda se v nás může zbytečně zdržovat, což znamená, že něco není v pořádku a navíc nám to přidává několik kil navíc. Odhaduje se, že většina lidí u nás má nadváhu právě díky zadržované vodě!

Co s tím?

Nejde o to, abychom se zbavovali příliš vody na úkor našeho těla, to může být nebezpečné!

Logickým krokem ke snížení vody v těle je omezení příjmu jakýchkoliv tekutin, ale toto nelze v žádném případě doporučit, protože akutní, stejně jako dlouhodobý deficit tekutin je rizikový pro organismus a vede k potížím až vážnějším onemocněním.

Ztrátu tekutin lze docílit intenzívním pocením, tedy velkou fyzickou aktivitou, která však nemusí být vždy vhodná. Využívá se saunování, ale to není pro každého a navíc při saunování je nutno tekutiny doplňovat.

Využívá se farmaceutických prostředků, s oblibou různé druhy aspirinu, diuretické čaje a v neposlední řadě kofein, ale všeho moc škodí. Zdravotní rizika jsou značná. Poškozují se nejvíce ledviny, pokožka, hrozí tonus, svalové křeče, stoupá krevní tlak, dostavují se bolesti hlavy, klesá výkonnost a naopak nastupuje malátnost.

Vodu v těle drží především nadměrný příjem kuchyňské soli. Už víte?

Chceme-li tedy omezit tekutiny v těle, pak musíme sáhnout úplně někam jinam. Nutno se zamyslet nad naší stravou, skladbou jídelníčku a způsobu úpravy jídla. Nejlepší je strava podle potravinové pyramidy

Pokud jsme tedy přesvědčeni o zvýšeném obsahu vody v tkáních, pak se vyhýbáme potravinám s vysokým obsahem chloridu sodného, což jsou veškeré uzeniny, pekařské výrobky, tvrdé sýry a naložené ryby. Pokrmy solíme velmi mírně. Omezíme na minimum pití minerálních vod, nejlépe je ředíme, naopak zvýšíme příjem stolní čisté vody. Nápoje nepijeme slazené!!

Proč?

I potraviny a nápoje s vysokým obsahem jednoduchých cukrů jsou důvodem zadržování vody v těle. Na to je třeba dávat pozor a stále málo lidí si to uvědomuje.

Vyhneme se alkoholu, kávy se zříci nemusíme, pokud ji pijeme v rozumném množství, nejlépe samozřejmě filtrovanou, tedy espreso.


Další užitečné rady, recepty, knihy na http://www.diety-recepty.cz/
například 
Dieta, o které ani nevíš
Zhltnuté jídlo, kalorie navíc